z.s.m.

32 uren per week

Assen

4 maanden+ 
Deze opdracht is inmiddels gesloten.
Bekijk de actuele opdrachten!

Functie-beschrijving

Functieomschrijving:

Wij zoeken een functioneel beheerder die een prestatie neerzet. Die eigenstandig verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders. Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een functioneel beheerder voor projectwerkzaamheden in het kader van het programma voor het opschonen en herstructureren van de mappenstructuur binnen de kantoorautomatiseringsomgeving. Voor dit programma zijn we op zoek naar een implementatie consultant/medewerker die het projectteam kan helpen en ondersteunen bij de implementatie.

De werkzaamheden omvatten de volgende taken:

  • Beheren van functieprofielen in overleg met teamleiders en/of processpecialisten
  • Beheren afdelingsprofielen in overleg met teamleiders en/of processpecialisten
  • Beheren projectprofielen in overleg met projectleiders
  • Beheren profielen niet gekoppeld aan afdeling, project of functies (zgn. specials)
  • Beheren mappenstructuren en eigenaars van mappenstructuren
  • Beheren eigenaars van applicaties in overleg met functioneel beheer van een applicaties
  • Beheren eigenaars van mailgroepen in overleg met de gebruikersorganisatie
  • Verwerken en controleren van binnenkomende autorisatiemutaties op basis van het autorisatiemodel
  • Doorgeven autorisatiemutaties naar beherende partijen (Functioneel beheerders applicaties en beheerder Active directory)
  • Bewaken voortgang autorisatiemutaties
  • Informeren gebruikersorganisatie voortgang mutaties
  • Verwerken autorisatie-mutaties naar aanleiding van reorganisaties
  • Verwerken autorisatiemutaties n.a.v. wisseling medewerkers qua afdeling/functie
  • Verwerking autorisatiemutaties n.a.v. ontslag of pensioen bij RVO
  • Functionele instandhouding en continuïteit van de applicaties waarborgen en hiervoor ook durven te staan2
  • Pro-actief contact onderhouden met de eindgebruikers en de interne organisatie
  • Uitvoeren van autorisatiebeheer en het bewaken van de betrokken processen
  • Het snel en adequaat analyseren en oplossen van incidenten of problemen
  • Voortgangsbewaking van openstaande meldingen
  • Actualiseren van documentatie en de beheerhandleidingen, indien deze ontbreken, opstellen
  • Leveren van een bijdrage aan de te ontwikkelen applicaties en processen (functioneel) door het aandragen van issues en verbeteringen
  • Participeren in en bijdragen aan Backlog refinement, Sprint Planning, Sprint Review en Retrospective
  • Opstellen van een testplan en testgevallen
  • Uitvoeren en coördineren van testwerkzaamheden (FAT/GAT)
  • Opstellen van rapportages over de uitgevoerde testen

Momenteel werkt RVO hard aan vernieuwing van de totale Informatie Voorziening en inrichting van de CAB-CDB governance. Er is veel afstemming nodig met de aansluitende back-end systemen. Het Ministerie van EZK ambieert een innovatieve, moderne, flexibele en op Cloud technologie werkomgeving. Randvoorwaarde is dat dat toegang tot mappen, autorisaties en profielen op orde zijn. Ook vanuit audit, IB en AVG perspectief is hier veel aandacht voor binnen RVO

Functie-eisen

Functie-eisen:

Eisen:

  • Bewezen 3 jaar ervaring met projecten bij een overheids uitvoerings organisatie
  • Bewezen 5 jaar HBO werk- en denk niveau
  • Bewezen 3 jaar kennis van en ervaring met grote implementatie trajecten

Wensen:

  • Aantoonbare ervaring met het opstellen en uitvoeren van acceptatietesten conform TMap Next.
  • Kennis en ervaring met de Agile werkwijze (SCRUM) icm TFS (backlog).
  • Werkervaring in vergelijkbare functie in een grote overheids- of dienstverlenende organisatie
  • In bezit van HBO-diploma of werkervaring op HBO niveau
  • Kennis van en ervaring met Acces, record management tool (VHIC), Excel en Word
  • Kennis van en ervaring met Oracle systemen in het bijzonder;
  • Relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie ;
  • Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk);
  • Aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers.
  • Kennis van de AVG wet- en regelgeving,
  • Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.
  • Kennis van de wijze waarop autorisaties in de AD worden vastgelegd.
  • Ervaring met het werken binnen applicatielandschappen van uitvoeringsorganisaties.
  • Soepel kunnen afstemmen met ICT-leverancier.

Competenties:

Klantgericht; pragmatisch; helder communiceren en toont hier initiatief in; zelfstandig kunnen werken; maakt zich materie snel eigen;  resultaatgericht; T-shape;  Analytisch vermogen;  Consciëntieus;  Overwicht; stressbestendig