zondag 1 november 2020

36 uren per week

Groningen

6 maanden+ 
Deze opdracht is inmiddels gesloten.
Bekijk de actuele opdrachten!

Functie-beschrijving

Kansen voor Nederland, kansen voor jou

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

Achtergrond opdracht

Wij zoeken een functioneel beheerder die een prestatie neerzet. Die eigenstandig verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders.

Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een functioneel beheerder voor de ondersteuning van de Tijdelijke Commissie Mijnbouwschade Groningen. Het betreft toekomstig beheer van een applicatie in wording (Rijkszaak van Dictu, in Pega) die het uitvoeringsproces gaat ondersteunen waarmee de schadeclaims als gevolg van de aardgaswinning in Groningen worden aangenomen, vastgelegd, beoordeeld en indien van toepassing ook uitbetaald. Het project werkt agile scrum en met Jira en Confluence.

Gevraagde beheerder begint dus met vooral testwerk. Gedurende de tijd zal de focus van de activiteiten verschuiven van een sterke nadruk op een ontwikkel- en testfase, naar meer reguliere beheeractiviteiten in een latere fase.

De werkzaamheden omvatten:

1. Functionele instandhouding en continuïteit van de applicaties waarborgen en hiervoor ook durven te staan;

2. Pro-actief contact onderhouden met de eindgebruikers en de interne organisatie;

3. Uitvoeren van autorisatiebeheer en het bewaken van de betrokken processen;

4. Het snel en adequaat analyseren en oplossen van incidenten of problemen;

5. Voortgangsbewaking van openstaande meldingen;

6. Actualiseren van documentatie en de beheerhandleidingen, indien deze ontbreken, opstellen;

7. Leveren van een bijdrage aan de te ontwikkelen applicaties en processen (functioneel) door het aandragen van issues en verbeteringen;

8. Participeren in en bijdragen aan Backlog refinement, Sprint Planning, Sprint Review en Retrospective;

9. Opstellen van een testplan en testgevallen;

10. Uitvoeren en coördineren van testwerkzaamheden (FAT/GAT);

11. Opstellen van rapportages over de uitgevoerde testen.

Op 19 maart 2018 is het nieuwe schadeprotocol in werking getreden en is het schadeloket van de onafhankelijke Tijdelijke Commissie Mijnbouwschade Groningen (TCMG) gestart. De gemelde schades worden volgens een reguliere of vereenvoudigde procedure behandeld. In het kort komt de reguliere procedure neer op het opnemen van een schade door een expert, het uitbrengen van een adviesrapport en de beoordeling door de commissie.

De relatief jonge organisatie is in beweging, inrichting van de processen en applicaties is nog in ontwikkeling en er gaat veel aandacht uit naar de afstemming met de verschillende gebruikersgroepen

Functie-eisen

Functie eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 4 jaar ervaring bij een Rijksoverheidsorganisatie;
  • Minimaal 4 jaar relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers.

Competenties

  • Klantgericht;
  • Pragmatisch;
  • Helder communiceren en toont hier initiatief in;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Maakt zich materie snel eigen;
  • Resultaatgericht;
  • T-shape.

Wensen

  • Aantoonbare ervaring met het opstellen en uitvoeren van acceptatietesten conform TMap Next.;
  • Kennis en ervaring met de Agile werkwijze (SCRUM) icm TFS (backlog);
  • Werkervaring in vergelijkbare functie in een grote overheids- of dienstverlenende organisatie;
  • In bezit van HBO-diploma of werkervaring op HBO niveau;
  • Kennis van en ervaring met Oracle systemen in het bijzonder;
  • Relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie;
  • Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk);
  • Aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers;
  • Kennis van de AVG wet- en regelgeving;
  • Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.