z.s.m.

36 uren per week

Groningen

6 maanden+ 
Deze opdracht is inmiddels gesloten.
Bekijk de actuele opdrachten!

Functie-beschrijving

Je weet wat het is om een team te managen in een agile organisatie. Tijd voor een volgende stap. Bij ons krijg je alle kansen in een sector waar veel verandert: van een heel nieuw pensioenstelsel tot de ontwikkeling van het beste digitale pensioenplatform. Jij geeft jouw autonome professionals binnen die veranderingen de ruimte, maar houdt tegelijk standvastig koers. Ben jij zo’n coachende leidinggevende, met een scherpe visie? Dan zijn we erg benieuwd naar je ervaring en motivatie! 

Dit is jouw nieuwe rol 
We zitten midden in een transformatie: met een grootschalig verandertraject ontwikkelen we een nieuw digitaal pensioenplatform. En we bereiden ons voor op de impact van het nieuwe pensioenstelsel op onze organisatie. Bij al deze ontwikkelingen spelen procesmatig denken en werken een belangrijke rol. Hoewel de verantwoordelijkheid voor de procesinrichting en -uitvoering in de operatie ligt, zorgt jouw afdeling wél voor de cruciale ondersteuning ervan. De digitale transformatie waar we doorheen gaan, heeft direct impact op jouw teams. Aan jou de taak om ze mee te nemen en te begeleiden in deze verandering, terwijl ondertussen de ‘winkel gewoon open blijft’. 

Jij zet de afdeling Businessanalyse en procesmanagement – met het businessanalyseteam, de 2 engineering-teams en het designteam – stevig op de kaart in onze organisatie. En zorgt ervoor dat de afdeling zich blijft ontwikkelen. Het team bestaat uit circa 28 medewerkers waarvoor je verantwoordelijk bent qua HR cyclus. Met jouw visie op businessanalyse, business proces management en innovatie, houd je koers. 

In deze functie verwachten we van jou dat je: 
• zorgt voor de bezetting van je teams en de competentieontwikkeling van je teamleden, passend bij de digitale transformatie en nieuwe productlijnen; 
• een stevige visie hebt op businessanalyse en procesmanagement en die goed kunt uitdragen, binnen en buiten je afdeling; 
• ervoor zorgt dat procesaanpassingen en -vernieuwingen ook bijdragen aan operational excellence; 
• nieuw ontwikkelde procesarchitectuur laat aansluiten op de audits; 
• je voor verbinding zorgt, binnen je team en met andere teams. 

 

Functie-eisen

Dit ben jij 
Je bent een ster in het coachen en begeleiden van zelfsturende en -organiserende teams in een, veranderende organisatie. Je verbindt mensen terwijl je vasthoudt aan je plan. Je weet wat je wilt, draagt dat goed uit en weet mensen mee te krijgen. Je schakelt makkelijk tussen strategisch en uitvoerend niveau, en hebt oog voor de belangen van alle stakeholders – of het nu de directie is of een van je teamleden. Daarvoor heb je goede communicatieve vaardigheden en ben je organisatiesensitief. 

Daarnaast: 
• heb je minimaal een afgeronde hbo opleiding; bijvoorbeeld bedrijfskundige informatica 
• heb je meer dan 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare leidinggevende functie; 
• heb je ervaring met agile werken; 
• heb je ervaring met verandermanagement; 
• heb je aantoonbaar ervaring met businessanalyse, BPM en ICT; 
• heb je ervaring met het managen van teams in een verandering.