z.s.m.
36 uur per week
Utrecht / Zwolle
6 maanden+ 
Deze opdracht is inmiddels gesloten.
Bekijk de actuele opdrachten!

Opdrachtomschrijving

Over de organisatie

Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en bestaat uit zeven landelijke en zeven regionale organisatieonderdelen. Al meer dan 200 jaar werken we dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. We beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat.

Over deze opdracht

Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement zoeken we een functioneel beheerder voor beheer en ondersteuning en doorontwikkeling van het eLoket. Met deze applicatie dienen onze externe klanten via RVO.nl aanvragen in voor regelingen die RVO uitvoert. Wij zoeken iemand die snel ingewerkt is en zelf verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders.

De werkzaamheden omvatten:

  • Functionele instandhouding en continuïteit van de applicatie waarborgen en hiervoor ook durven te staan
  • Pro-actief contact onderhouden met de interne gebruikers in de lijnafdelingen,met Dictu en met de externe ontwikkelaar. 
  • Uitvoeren van autorisatiebeheer en het bewaken van de betrokken processen
  • Het snel en adequaat analyseren en oplossen van incidenten of problemen en voortgangsbewaking van openstaande meldingen
  • Actualiseren van documentatie en de beheerhandleidingen, indien deze ontbreken, opstellen
  • Leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling de applicatie en processen (functioneel) door het aandragen van issues en verbeteringen
  • Analyseren gebruikerswensen en een beknopt FO maken voor de formulieren waarmee aanvragen ingedioend worden. 
  • Opstellen van een testplan en testgevallen, uitvoeren en coördineren van testwerkzaamheden (FAT/GAT) en opstellen van rapportages over de uitgevoerde testen

Achtergrond opdracht

Er is veel afstemming nodig met de lijnafdelingen, met de technisch applicatiebeheerders en met onze externe ontwikkelaar van het pakket. Daarnaast beschrijf je aanpassingen aan formulieren in (functionele) ontwerpen, test je de aanpassingen en begeleid je de in productiename ervan. Eenvoudige aanpassingen voer jij zelf uit. 

Eisen/wensen

Functie eisen

  • Business Information Management Foundation, Bisl of aantoonbare kennis daarvan. 
  • TMapNext Foundation
  • XML, HTML, JS, SQL
  • Databases en SQL Foundation
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in vergelijkbare functie in een grote overheids- of dienstverlenende organisatie. 
  • In bezit van HBO-diploma of werkervaring op HBO-niveau 

Wensen

  • Kennis van en enige ervaring met de Agile werkwijze.
  • Kennis van de AVG wet- en regelgeving, Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.
  • Relevante werkervaring in het beheren en ontwikkelen van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie ;
  • Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk en JIRA);
  • Aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers.
  • Aantoonbare ervaring met het opstellen en uitvoeren van acceptatietesten conform TMap Next.

Competenties

Verbijzondering competenties:

  • klantgericht
  • pragmatisch
  • helder communiceren en toont hier initiatief in
  • zelfstandig kunnen werken
  • maakt zich materie snel eigen
  • resultaatgericht
  • T-shape